معرفی نرم افزارهای کاربردی رایگان

همراهان عزیز ،

بسیاری از ما نیازهای روزمره خود به نرم افزار های کاربردی را با استفاده از نسخه ها کرک شده نرم افزار های مشهور تامین می کنیم. جدای از مباحث قانونی و اینکه آیا استفاده به این شکل درست است یا خیر به خاطر اینکه نرم افزار های قفل شکسته عمدتا عملکردی نا مطمئن دارند ، مناسب خواهد بود حتی المقدور از نرم افزارها رایگان و یا متن باز برای رفع نیاز استفاده نماییم.

یکی از نمونه های مشخص که برای بسیاری از کاربران حرفه ای وجود دارد استفاده از نسخه Sql express به جای نسخه professional پایگاه داده مایکروسافت است . گرچه عملکرد و قابلیت های این نسخه تفاوت های زیادی دارند ولی نسخه SQL Express  نیازهای حجم زیادی از برنامه های کاربردی تولیدی ما را برآورده می کند و بدون مشکل پاسخگوی سیستم های طراحی شده کم ترافیک می باشد.

نرم افزار کاربردی دیگری که بسیاری از مدیران سایت ها با آن سر و کار دارند نرم افزار های مدیریت FTP می باشد که برای انتقال فایل از آن استفاده می شود. در حالیکه نرم افزار های پرقدرتی مانند cuteftp وجود دارند که کارایی بسیاری دارند ولی نسخه کرک شده آنها دچار مشکلات جدی است.

توصیه ما استفاده از filezilla است . یک نرم افزار کلاینت و سرور Ftp بسیار کارآمد و سریع که به صورت متن باز منشر شده است.

برای دریافت آن به نشانی http://filezilla-project.org/ مراجعه کنید و بدون دغدغه از ان استفاده نمایید. آشیان از نسخه سرور این نرم افزار به عنوان ftp server خود استفاده می کند.

در نوشته های آتی نرم افزارهای جالب توجه رایگان دیگری را معرفی خواهیم کرد. 

توضیحات

ارسال نظر برای این مورد بسته شده است